Het dashboard is het eerste tabblad van uw project. Hier vindt u een overzicht van alle belangrijke informatie over uw project.
De tabbladen “Overzicht” geven een beknopt overzicht van de informatie over de module waarop ze betrekking hebben.
Om toegang te krijgen tot het dashboard en de verschillende overzichtspagina's, gaat u naar de rubriek “project”. Klik in het scherm met de lijst van projecten op het project dat u wilt raadplegen.
Structuur van het dashboard
Structuur van het dashboard
Het dashboard bestaat uit verschillende secties. Elke sectie biedt u een overzicht van een bepaald aspect van uw project, dat hieronder in detail wordt beschreven.
Titel, ID en status van het project
Het eerste gedeelte toont de naam, het referentienummer en de status van het project.
Ter herinnering: uw project doorloopt twee voortgangsstatussen:
Offerte: uw project bevindt zich in de modus “Offerte” gedurende de hele periode waarin de offerte wordt berekend en naar de klant wordt verzonden.
Uitvoering: Zodra de offerte is ondertekend en het project klaar is om van start te gaan, zet u het project in de status ‘Uitvoering’. Deze status blijft actief gedurende de hele bouwfase van uw project, van de voorbereiding van de bouwplaats tot het oplossen van de opmerkingen aan het einde van de bouw.
Kerncijfers
Het gedeelte “Cijfers” bevat een maandelijks dashboard met verschillende kerncijfers over de rentabiliteit van uw project.
Intern team, extern team en partners
Deze drie secties geven u een overzicht van de leden die deel uitmaken van de interne en externe teams (partners) van uw project.
Datums
De belangrijke data van uw project worden hier vermeld.
Type markt en aanvullende informatie
Dit gedeelte bevat beknopte nuttige informatie over uw project: het adres van de bouwplaats, het type opdracht, het klantnummer, enz. zodat u er snel toegang toe hebt.
Voor elk onderdeel van het dashboard kunt u nog meer gegevens opvragen door op de pijlvormige actieknop te klikken.
De tabbladen “Samenvatting” van de projectmodules:
Offerte - Samenvatting
Offerte - Samenvatting
Het tabblad Overzicht van de offerte-module bestaat uit drie delen:
Algemene informatie
Volledigheid
Samenstelling van de kostprijs
Algemene informatie
Hier vindt u beknopte algemene informatie, zoals de status van het aanbod, de kostprijs, de verkoopprijs, data...
Volledigheid
Het tweede deel bevat een tabel met een gedetailleerd overzicht van elke activiteit in uw opmeting en het aantal regels dat overeenkomt met deze activiteiten in de opmeting. Het doel hiervan is om in één oogopslag de voortgang van de aanbestedingen te kunnen volgen en te zien voor welke activiteiten u al een prijs hebt. Zo kunt u uw onderaannemers en leveranciers opnieuw benaderen en u richten op de activiteiten die achterlopen.
Samenstelling van de kostprijs
Het laatste deel van de samenvatting geeft u een overzicht van de samenstelling van de kostprijs van de activiteiten van uw project.
Voorbereiding - Samenvatting
Voorbereiding - Samenvatting
Het tabblad Overzicht van de module “Voorbereiding” bevat een reeks indicatoren die u een visueel overzicht geven van de voortgang van de taken die moeten worden uitgevoerd voor de voorbereidingsfase van uw bouwproject. U vindt er:
Links een grafiek van alle taken van het project op basis van hun voortgang (te doen, in uitvoering, achterstand, ...)
In het midden worden de taken visueel weergegeven op een tijdlijn.
Rechts een overzicht van de meest urgente taken (achterstallig of met een naderende deadline).
Aankopen - Samenvatting
Aankopen - Samenvatting
De pagina Overzicht van de module Aankopen lijkt sterk op die van de module Offertes. Het tabblad is ook verdeeld in drie delen:
Algemene informatie
Volledigheid
Aankoopbedragen
In het eerste deel vindt u enkele kerncijfers over de aankopen van uw project. Het tweede deel toont de mate van volledigheid van de aankopen voor elke activiteit van uw opmeting , en het laatste deel geeft een overzicht van het aankoopbedrag voor elke activiteit.
Uitvoering - Samenvatting
Uitvoering - Samenvatting
Het tabblad “Overzicht” van de uitvoeringsmodule is zeker de meest nuttige pagina om in één oogopslag de voortgang en de gezondheid van uw bouwproject te volgen. Hier vindt u alle nodige informatie over uw lopende project. Er zijn verschillende secties beschikbaar:
Dashboard met inkomsten en uitgaven
Data
Taken
Facturering
Kerncijfers
Hieronder vindt u een overzicht van deze pagina:
Hieronder vindt u een gedetailleerde uitleg van elk onderdeel van de pagina Overzicht van de uitvoeringsmodule:
Dashboard inkomsten en uitgaven
De grafiek in het eerste onderdeel geeft een gedetailleerd overzicht van de maandelijkse inkomsten en uitgaven van uw project.
Data
In dit gedeelte vindt u de belangrijkste data van uw bouwproject en het aantal resterende dagen.
Taken
De meest kritieke taken worden hier weergegeven: achterstallige, dringende en naderende taken. Zo kunt u zich concentreren op dringende zaken, indien nodig.
Facturering
Dit gedeelte biedt een overzicht van de inkomende en uitgaande facturen van uw project over de afgelopen 30 dagen.
Kerncijfers - Voortgangsrapportages
Het gedeelte rechtsonder biedt u een duidelijk en gedetailleerd overzicht van de voortgangsrapportages van uw klanten en onderaannemers, evenals de afrekeningen.
Pour chaque section du tableau de bord, vous avez accès à encore plus de données en cliquant sur le bouton d'action en forme de flèche.
Gerelateerde artikelen 📍




















